Mooie initiatieven in tijden van corona

Mooie initiatieven in tijden van corona

De coronacrisis, een woord dat we tot enkele weken geleden nog niet eens kenden. Helaas kunnen we er inmiddels niet meer omheen en zal het woord ‘anderhalve meter samenleving’ na dit jaar wellicht worden opgenomen in de Dikke van Dale. De maatregelen zorgen ervoor dat we op sommige vlakken creatiever moeten nadenken. We zien dit ook terug bij de versspecialist.

Corona proof
Met de anderhalve meter maatregel is het natuurlijk zaak om de winkel en alles op en om de winkel op een andere manier in te richten zodat je wel in bedrijf kan blijven. Stickers en strepen op de grond geven eenvoudig aan waar je mag staan en een handig deurbeleid maakt het voor klanten duidelijk wat wel en niet mag. Tel daar nog een plexiglas scherm bij op en de nodige desinfecterende middelen en veel versspecialisten zijn helemaal corona proof en kunnen in bedrijf!
 
Maar daar blijft het zeker niet bij! Want op allerlei manieren worden er creatieve initiatieven gestart om ervoor te zorgen dat de klanten richting de winkel blijven komen binnen de gestelde regels. Er worden afhaalloketten gebouwd zodat klanten hun bestelde goederen makkelijk en snel kunnen ophalen binnen bepaalde tijdsvakken. Ook wordt er steeds meer aan huis bezorgd. En om bestellen makkelijker te maken worden er websites gemaakt, flyers ontworpen en wordt er in lokale media gepubliceerd. Waar sommige slagers eerst enkele bestellingen per week kregen zijn dat er nu tientallen. 


 
Natuurlijk worden ook de social media kanalen ingezet en zien we hier mooie initiatieven voorbijkomen. BBQ tangen van anderhalve meter om de klant alsnog te voorzien van een lekker stukje vlees. Speciale aanbiedingen die via Facebook worden geplaatst en ook tijdens de Paasdagen wisten versspecialisten social media te vinden om mooie acties online te zetten. Er werd af en aan gereden om iedereen te voorzien van mooie producten om de Paastafel mee te vullen!
 
Positieve cijfers
Uit een onderzoek langs de versspecialisten van Vers Inspiratie blijkt ook dat al deze mooie initiatieven zijn vruchten afwerpen. Uit dit artikel blijkt dat directeur van de Keurslagers Joep Klaver positief is over de omzet. Het aantal klanten in de winkel is wat gedaald, maar de klant geeft wel meer uit bij de versspecialist. Ook Marianne Strijbos, voorzitter van de Gildeslagers, beaamt dit in het artikel van Vers Inspiratie. Zij wijt deze positieve cijfers voornamelijk aan de sluiting van horeca. Want nu moet je er thuis gewoon een feest van maken!
 
 

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief

Lees ook
Een belegd broodje bij de vlees- of visspecialist!

Een belegd broodje bij de vlees- of visspecialist!

De coronatijd zorgt natuurlijk voor heel veel narigheid, maar ook zien we veel creatieve ideeën ontstaan in deze tijd. Versspecialisten bedenken mooie initiatieven en inspireren elkaar met allerlei concepten. Ook wij volgen dit met grote interesse en vinden het leuk om jullie een beetje te inspireren in deze coronatijd. Ooit wel eens nagedacht over belegde broodjes in jouw vitrine? Wij vertellen je waarom dit juist nu een mooie toevoeging kan zijn en hoe je dit aanpakt!

Hoe ga je om met de coronamaatregelen?

Hoe ga je om met de coronamaatregelen?

Het nieuwe normaal, een anderhalve meter samenleving en plexiglas rond de toonbank. Allemaal zaken die de afgelopen weken bijna vanzelfsprekend zijn geworden. We smeren ons suf met desinfecterende handgel en ook de handschoentjes en mondkapjes zien we steeds vaker in het straatbeeld verschijnen. Ook voor winkeliers en versspecialisten is het in deze tijd belangrijk de winkel ‘coronaproof’  te maken. Maar aan welke dingen moet je zoal denken?

Toon alle artikelen

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief