Mooie initiatieven in tijden van corona

Mooie initiatieven in tijden van corona

De coronacrisis, een woord dat we tot enkele weken geleden nog niet eens kenden. Helaas kunnen we er inmiddels niet meer omheen en zal het woord ‘anderhalve meter samenleving’ na dit jaar wellicht worden opgenomen in de Dikke van Dale. De maatregelen zorgen ervoor dat we op sommige vlakken creatiever moeten nadenken. We zien dit ook terug bij de versspecialist.

Corona proof
Met de anderhalve meter maatregel is het natuurlijk zaak om de winkel en alles op en om de winkel op een andere manier in te richten zodat je wel in bedrijf kan blijven. Stickers en strepen op de grond geven eenvoudig aan waar je mag staan en een handig deurbeleid maakt het voor klanten duidelijk wat wel en niet mag. Tel daar nog een plexiglas scherm bij op en de nodige desinfecterende middelen en veel versspecialisten zijn helemaal corona proof en kunnen in bedrijf!
 
Maar daar blijft het zeker niet bij! Want op allerlei manieren worden er creatieve initiatieven gestart om ervoor te zorgen dat de klanten richting de winkel blijven komen binnen de gestelde regels. Er worden afhaalloketten gebouwd zodat klanten hun bestelde goederen makkelijk en snel kunnen ophalen binnen bepaalde tijdsvakken. Ook wordt er steeds meer aan huis bezorgd. En om bestellen makkelijker te maken worden er websites gemaakt, flyers ontworpen en wordt er in lokale media gepubliceerd. Waar sommige slagers eerst enkele bestellingen per week kregen zijn dat er nu tientallen. 


 
Natuurlijk worden ook de social media kanalen ingezet en zien we hier mooie initiatieven voorbijkomen. BBQ tangen van anderhalve meter om de klant alsnog te voorzien van een lekker stukje vlees. Speciale aanbiedingen die via Facebook worden geplaatst en ook tijdens de Paasdagen wisten versspecialisten social media te vinden om mooie acties online te zetten. Er werd af en aan gereden om iedereen te voorzien van mooie producten om de Paastafel mee te vullen!
 
Positieve cijfers
Uit een onderzoek langs de versspecialisten van Vers Inspiratie blijkt ook dat al deze mooie initiatieven zijn vruchten afwerpen. Uit dit artikel blijkt dat directeur van de Keurslagers Joep Klaver positief is over de omzet. Het aantal klanten in de winkel is wat gedaald, maar de klant geeft wel meer uit bij de versspecialist. Ook Marianne Strijbos, voorzitter van de Gildeslagers, beaamt dit in het artikel van Vers Inspiratie. Zij wijt deze positieve cijfers voornamelijk aan de sluiting van horeca. Want nu moet je er thuis gewoon een feest van maken!
 
 

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief

Lees ook
Verras jouw klant met Simply Spices!

Verras jouw klant met Simply Spices!

Speciaal voor deze zomer hebben we met onze Simply Spices kruidenmixen een speciale zomeractie! Verras je klant en laat ze kennismaken met deze kruiden!

Vakantie in eigen land met EPOS!

Vakantie in eigen land met EPOS!

De coronacrisis zorgt er komende zomer voor dat we massaal vakantie in eigen land gaan vieren. Of het nu Costa del achtertuin is, een huisje in Drenthe of op de camping aan de kust, veel Nederlanders kiezen ervoor deze zomer binnen de eigen landgrenzen te spenderen. En om de zomer nog een stukje aangenamer te maken staan de komende maanden bij EPOS in het teken van 'vakantie in eigen land!'

Toon alle artikelen

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief