Hoe ga je om met de coronamaatregelen?

Hoe ga je om met de coronamaatregelen?

Het nieuwe normaal, een anderhalve meter samenleving en plexiglas rond de toonbank. Allemaal zaken die de afgelopen weken bijna vanzelfsprekend zijn geworden. We smeren ons suf met desinfecterende handgel en ook de handschoentjes en mondkapjes zien we steeds vaker in het straatbeeld verschijnen. Ook voor winkeliers en versspecialisten is het in deze tijd belangrijk de winkel ‘coronaproof’  te maken. Maar aan welke dingen moet je zoal denken?

Deurbeleid en routing
Een deurbeleid is tegenwoordig niet alleen maar iets voor feesten en discotheken. Ook alle winkeliers moeten nu aan een dergelijk deurbeleid geloven. Zo is het goed om een maximaal aantal klanten te bepalen naar aanleiding van de grote van de winkel. Hierop aansluitend is het handig om een routing in de winkel aan te geven. Zo vermijd je verwarring bij klanten en blijft de winkel overzichtelijk en voelt de klant zich waarschijnlijk prettiger. Denk hierbij aan een aparte in- en uitgang of bijvoorbeeld eenrichtingsverkeer. 
 
Ontstaat er nou een rij buiten de winkel bedenk dan iets leuks om de klant aan te bieden. Bijvoorbeeld een klein hapje om alvast in de stemming te komen ;-)
 
Betalen
Geef aan dat betalingen het liefst met de pin of contactloos worden gedaan. Lukt dat niet? Zet dan bijvoorbeeld een schoteltje neer waar geld en wisselgeld op gelegd kan worden om handcontact te vermijden.
 
Online bestellen, afhaalpunten en thuisbezorgen
Ook is het in deze tijden goed om de mogelijkheden van online bestellen te onderzoeken. Is er bijvoorbeeld een deel assortiment dat makkelijk via de telefoon besteld kan worden of via de website? Denk ook aan bijzondere dagen als Pinksteren en maak hier een passend Pinksterpakket van. Hetzelfde geldt voor BBQ. Vul het pakket met een mooi assortiment zodat de klant nergens meer aan hoeft te denken.
 
Natuurlijk kan je deze bestellingen bezorgen, maar misschien is er ook een mogelijkheid om een pick up point om of rond de winkel te creëren. Snel en effectief en ook hierbij zal de klant een fijn en veilig gevoel hebben.
 
Uiteindelijk zal ook deze samenleving gaan wennen en is het mooi om te zien dat er in deze tijden heel veel creatieve initiatieven ontstaan.

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief

Lees ook
Een belegd broodje bij de vlees- of visspecialist!

Een belegd broodje bij de vlees- of visspecialist!

De coronatijd zorgt natuurlijk voor heel veel narigheid, maar ook zien we veel creatieve ideeën ontstaan in deze tijd. Versspecialisten bedenken mooie initiatieven en inspireren elkaar met allerlei concepten. Ook wij volgen dit met grote interesse en vinden het leuk om jullie een beetje te inspireren in deze coronatijd. Ooit wel eens nagedacht over belegde broodjes in jouw vitrine? Wij vertellen je waarom dit juist nu een mooie toevoeging kan zijn en hoe je dit aanpakt!

Ode aan de ambacht

Ode aan de ambacht

Eigenlijk zou het deze week de ‘ Week van de Slager’ zijn. Voor veel slagers een mooie week om hun creatieve en veelzijdige vak te laten zien. Helaas is deze week vanwege de coronacrisis verschoven naar volgend jaar. Maar dat betekent voor ons niet dat de ambacht deze week niet in het zonnetje kan worden gezet! Dus even een ode aan de ambacht!

Toon alle artikelen

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief